הגיל השלישי

מטרות

הקרן תיזום, תעודד ותסייע לפעילויות, שמטרתן קידום רווחת הגיל השלישי בישראל, וזאת, בין היתר, בדרך של העמדת תרומות, מענקים, או בכל דרך אחרת שיקבע הדירקטוריון, ובכלל זה:

  • תמיכה בקידום המחקר, הפיתוח, החינוך וקידום מצויינות בתחום זה.
  • תמיכה בהקמת תשתיות, ארגון פעילויות ושירותים לרווחת הגיל השלישי, וזאת בדרך של שיתוף פעולה עם גופים וארגונים, הפועלים בתחום זה.
  • תמיכה וסיוע לארגונים, העוסקים ופועלים בתחומים אלו.

אוכלוסיית היעד כוללת: אנשים מגיל 65+, במצב סוציו-כלכלי נמוך, באזורי פריפריה (חברתית ו/או גיאוגרפית), עצמאיים, תשושי נפש וסיעודיים.

הקרן תומכת בקידום מדיניות, ובפיתוח מגוון שירותים לאוכלוסיית היעד ביניהם: תעסוקה, חברה, פעילות בין דורית, רווחה, יעוץ, מימוש זכויות, תזונה, ספורט, פנאי (כולל תרבות ואומנות) וטיפול באמצעים חדשניים.

ארגונים בהם תומכת הקרן


 עמותת קרב תובנות בחינוך

הקרן בחרה להתחיל לתמוך בפעילות בעמותה החל משנת 2014. הקרן תומכת בעידוד הפעילות הבין דורית בין ילדי בית ספר, לבין אוכלוסיית הקשישים, באמצעות מגוון פעילויות יצירתיות.

מצגת מקבץ תמונות מהתוכנית הבין דורית תשעו

עמותת תובנות בחינוך התכנית הבין דורית

 והדרת

עמותת והדרת מקדמת תעסוקה בקרב גילאי 60+, והקרן מצאה לנכון לתמוך בה בשנת 2014-2015.

עמותת והדרת


 עמותת הילל

אחת התכניות של עמותת הילל, הפועלת באוניברסיטאות בארץ, עוסקת בסיוע לקשישים, בנשיאת סלים עד לאוטובוס, בשוק מחנה יהודה בירושלים. פעילות זו מתבצעת באמצעות התנדבות סטודנטים. בעקבות סיוע של הקרן, העמותה מקדמת כיום גם פעילות של סטודנטים, המגיעים עם הקשישים עד לביתם. הקרן תומכת בפעילות זו החל משנת 2014.

תמיכת הקרן בתכנית גב' עם סלים-

עמותת הילל

 מתנ"ס וולפסון – חולון

המתנ"ס מקדם פעילות חברתית לאורך כל השנה לגילאים מגוונים. הקרן החליטה לתמוך בתכנית בין דורית, המקדמת הפעלת בית קפה משותף לאוכלוסייה המבוגרת ולנוער, הקרן תמכה בין השנים 2014- 2017.

להזמנה לפתיחת בית הקפה

בית הספר מוסררה ע"ש נגר, לצילום, ניו מדיה, תקשורת חזותית, מוסיקה חדשה ופוטותרפיה.

בית הספר מוסררה הוקם בשנת 1986 והינו מוסד גבוה לאמנות רב תחומית, המכשיר את תלמידיו במסגרת לימודים של שלוש שנים. בית הספר מקנה לסטודנטים הכשרה אמנותית ומקצועית בתחומי הצילום, ניו מדיה, תקשורת חזותית, מוסיקה חדשה ופוטותרפיה, תוך זיקה לעשייה חברתית ובין-תחומית. בין פעולותיו, בית הספר מקיים תכניות ייחודיות לטובת אוכלוסיות חלשות, מתוך תפיסה ואמונה כי הצילום והתמונה הינם כלים משמעותיים בחיזוק קבוצות אלה.

הקרן החליטה לתמוך בשנת 2015 בתכנית לפוטותרפיה לגיל השלישי.

בי"ס מוסררה

 

 WIKI – עמותת ויקימדיה ישראל

עמותת ויקימדיה ישראל הוקמה ב- 2007 ופועלת בשיתוף פעולה עם קרן ויקימדיה הבינלאומית (www.wikimedia.org) לקידום הידע וההשכלה בישראל ולהנגשת תכנים במגוון רחב של תחומי ידע לתועלת הציבור. פעילותה מתמקדת במיזמי קרן ויקימדיה העולמית, בכללם ויקיפדיה העברית, אשר מהווים ערוץ שיתופי וחופשי ליצירת תכנים, לאיסופם ולהנגשתם לציבור ללא עלות.

התכנית WIKI לגיל השלישי היא תכנית ייעודית  הפונה לפחל אוכלוסייה זה כדי להתבסס על הידע והניסיון הגלום בה וכן לאפשר לה אפיק נוסף לפעילות אקטיבית.

התכנית מזמינה את בני הגיל השלישי להצטרף לקהילת כותבי ויקיפדיה ולקחת חלק בעשייה בעלת משמעות ותרומה חברתית. התכנית יוצאת מתוך נקודות ההנחה שבשנים האחרונות יש עלייה בשימוש באינטרנט בקרב קבוצת בני הגיל השלישי ולרב המבוגרים עד גיל 75 יש נסיון בשימוש במחשב ובאינטרנט.

בפרויקט משתתפים גימלאים בגילאי 65 ומעלה עם אוריינות טכנולוגית (מיפוי כישורים על סמך שאלון וראיון טלפוני).  קבוצות ההכשרה פועלות על פי מקומות המגורים. המשתתפים מתנסים בכתיבת ערך חדש ועדכון ערך קיים, רוכשים מיומנויות של טכנולוגית ויקי תוך קבלת תמיכה טכנית מעורכים מנוסים. בנוסף, מתקיימים מפגשי יום לכותבים; כנס עורכים אחת לחצי שנה; ושלושה סיורי העשרה ברחבי הארץ.

הקרן תומכת בתכנית משנת 2017. 

 כל זכות

זהו המיזם האינטרנטי בתחום מיצוי זכויות הגדול בישראל. המיזם פועל על פלטפורמה משותפת לגופים ממשלתיים, עמותות ומומחים. הוא מכיל כיום כ5827 ערכים.

הקרן בחרה לתמוך בארגון כל זכות כדי לקדם ערכים נוספים בתחום הגיל השלישי והבריאות וכן כדי לקדם סדנאות הסברה בארגונים שונים כדי לקדם את הנגשה של האתר לאוכלוסיות שאינן בעלות אוריינות דיגיטלית. הקרן תומכת במיזם משנת 2017.

הודעה הקרן:

בתום עשר שנות פעילות פוריות בתחומים בהם פועלת הקרן, הוחלט להעמיק את התמיכה ואת מעורבות הקרן במיזמים קיימים ונבחרים. על כן מעתה לא יתקבלו פניות מקוונות דרך האתר.
אנו מודים על שיתוף הפעולה.