בריאות

הקרן תיזום, תעודד ותסייע לפעילויות, שמטרתן קידום הרפואה, הבריאות והמחקר הרפואי בישראל, וזאת, בין היתר, בדרך של העמדת תרומות, מענקים, או בכל דרך אחרת שיקבע הדירקטוריון, ובכלל זה:

  • תמיכה בקידום המחקר, הפיתוח, החינוך ובקידום מצוינות בתחום זה.
  • תמיכה, סיוע ושיתוף פעולה עם גופים וארגונים, העוסקים בהקמת תשתיות לקידום הרפואה, הבריאות והמחקר הרפואי.
  • תמיכה וסיוע לארגונים, הפועלים לקידום תחומים אלה.

כיעד מועדף הקרן תומכת בפיתוח תכניות בתחום הבריאות ולא בהשקעה במבנים.

תכנית Treat

מערכת Treat היא תוכנה תומכת החלטה, המסייעת לטיפול אנטיביוטי מיטבי, בחולים עם זיהום חיידקי, מפחיתה את הטיפול האנטיביוטי המיותר, וע"י זה תצמצם באופן משמעותי את עמידות החיידקים בבתי החולים. המערכת היא פרי פיתוח ישראלי – דני. היא נוסתה בארץ ובחו"ל (בי"ח בילינסון בישראל, איטליה, גרמניה ודנמרק). בבילינסון נמצא, שיש בכוחה לצמצם את התמותה הכרוכה בזיהומים חמורים, ויחד עם זאת להפחית תצרוכת אנטיביוטיקה. בדנמרק היא כבר מיושמת בכמה בתי חולים, ויש לה הצלחות משמעותיות.

התכנית, בראשות פרופ' ליאונרד ליבוביץ', מיועדת בשלב הזה למרכז הרפואי רבין (בילינסון + השרון), והיא מלווה במחקר. הוכנו לוח זמנים ומדדים, באמצעותם ניתן יהיה לבחון את הצלחת התוכנית ואת המשכתה.

כחלק מהתוכנית הכוללת, התחייב בית החולים ליישומה של תוכנית מניעת זיהומים, בד ובד עם הפעלתה של מערכת  Treat. קיימת תוכנית עתידית מפורטת להטמעת המערכת גם בבתי חולים נוספים בפריפריה.

התוכנית מתבצעת בשיתוף המרכז הרפואי רבין ואגודת הידידים שלו. התקנת התוכנה, הטמעתה והפעלתה המלאה תארך כ- 22 חודשים (התהליך החל בדצמבר 2013).
אתר בית חולים רבין- תכנית TREAT

כעת הקרן מקדמת את השלב השני של התוכנית, תמיכה בקידום המערכת גם בבית חולים רמב"ם. גם בי"ח רמב"ם התחייב ליישום תכנית למניעת זיהומים בד ובד עם הפעלת תכנית Treat.

קישור: תכנית TREAT ברמב"ם

 תרומה לבית הספר לרפואה בצפת

הקרן תמכה בשנת 2013 בפיתוח מעבדות מחקר לקליטת מדענים חוזרים, וכן למלגות מחקר.

 מלגות לבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית

הקרן תרמה בשנת 2013 ובשנת 2017 שלוש מלגות לדוקטורט למשך 4 שנים.

 מלגות לטכניון

הקרן תרמה בשנת 2013 שתי מלגות למשך 4 שנים. אחת לדוקטורנט ברפואה ואחת לכימיה.

 עמותת A-T

מחלת ה- A-T (קיצור שלAtaxia-Teleangiectasia) היא מחלה תורשתית ניוונית נדירה, הפוגעת במגוון מערכות בגוף. הילדים נולדים רגילים לכאורה, אך לקראת סוף העשור הראשון לחייהם, הם מרותקים לכסא גלגלים, ותלויים לחלוטין בזולת. מחלת ה- A-T היא חשוכת מרפא, ומתקדמת בקצב שאינו ניתן לשליטה. הקרן החליטה החל משנת 2014 ועד 2017 לתמוך בפעילות המרכז הרפואי היחידי בארץ, שמטפל במחלה.

קישור: עמותת 

 עמותת אנוש

עמותת אנוש מטפלת כבר עשרות שנים באנשים נפגעי נפש. הקרן בחרה לתמוך, החל משנת 2014 ועד 2017, בפרוייקט חדש של אנוש, העוסק בפיתוח שירות מתואם לנוער בקהילה.

קישור: עמותת אנוש

 עמותת חיבוק ראשון

עמותת חיבוק ראשון היא העמותה היחידה בארץ, המטפלת בילדים, שננטשו בבתי החולים בארץ. היא עושה זאת במסירות, באמצעות רשת מתנדבים, הדואגים לטפל בתינוקות, ולהעניק להם חום אנושי ומיומנויות בסיסיות, כגון יכולת למצוץ מהבקבוק. מיומנויות הנדרשות, על מנת שאפשר יהיה למצוא להם מקומות אומנה, ולא מוסדות. החל משנת 2014 ועד 2017 הקרן החליטה לתמוך בפעילות העמותה.

קישר: עמותת חיבוק ראשון

 עמותת סאנרייז

עמותת סאנרייז היא היחידה, המפעילה קייטנות לילדים חולי סרטן, יחד עם אחיהם הבריאים. הקרן החליטה לתמוך בפעילות העמותה החל משנת 2015.

קישור: עמותת סאנרייז

עמותת מתנת חיים

עמותת מתנת חיים הוקמה בשנת 2009 במטרה לסייע לחולי כליות בישראל, על ידי עידוד וגיוס תורמי כליה מתנדבים. העמותה מקווה שתוך מספר שנים היא תצליח לחסל את רשימת התמתנה להשתלת כליות ושאף חולה לא יצטרך לחכות יותר מזמן קצר להשתלה. פעילות העמותה מתבצעת בעיקר בתחום ההסברה ויחסי ציבור, בהעלאת מודעות על תרומות כליה מן החי וחשיבותן. מאז 2009 בוצעו יותר מ-200 תרומות כליה באמצעות עמותת מתנת חיים. הקרן החליטה לתמוך בפעילות העמותה בשנת 2015.
קישור: מתנת חיים

עמותת יד שרה

יד שרה הוא ארגון התנדבותי שהוקם בשנת 1976.  הארגון משאיל ציוד רפואי לכל נזקק ללא הבדלי דת, עדה, גזע או מין. קיימים 107 סניפים ברחבי הארץ מאילת ועד קריית שמונה והעבודה בסניפים מתבצעת ע"י מעל  ל -6,000 מתנדבים. הקרן החליטה לתמוך ברכישת ציוד רפואי להשאלה החל משנת 2017.
קישור: עמותת יד שרה

ALS- פרס לחיים

הארגון הוקם בישראל ב- 2007 במטרה להגיע לתגליות ופריצות דרך בחקר מחלת הALS- שיובילו לטיפולים חדשים ולמציאת תרופה למחלה. העמותה הוקמה ומנוהלת על ידי חוליALS   שלקחו אחריות על מצבם שלהם ושל חוליALS עתידיים ובחרו בניצחון כדרך חיים. מדובר במחלת ניוון עצבי קטלנית וסופנית, הכולאת מוח צלול בגוף משותק. היא מתפרצת בעיקר בין הגילאים 40-60 ללא הבחנה בין מין, גזע וארץ מוצא. תוחלת החיים הסטטיסטית היא 3 עד 5 שנים מגילוי תסמיני המחלה. המחקר המדעי טרם הצליח לפענח את הסיבות למחלה ועדיין לא נמצא לה מרפא.

לשם קידום מטרותיה העמותה פיתחה מודל של הענקת פרסים כספיים המכוונים למציאת פתרונות למכשולים המרכזיים המעכבים את המחקר של הALS-. העמותה מגייסת תרומות לשם מתן הפרסים.

הקרן החליטה לתמוך בארגון החל משנת 2017.
קישור: ארגון ALS – פרס לחיים

בית חולים זיו- אגודת הידידים

אגודת שוחרי ביה"ח זיו הינה גוף התנדבותי אשר נוסד בשנת 1964 במטרה לסייע להנהלת המרכז הרפואי זיו בשדרוג השירות הרפואי המוצע לתושבי הצפון ע"י גיוס משאבים לטובת הצטיידות רפואית מתקדמת, בינוי במרכז הרפואי זיו ופרויקטים קהילתיים. לאמונתנו, תושבי הפריפריה בצפון ראויים לרמת שירות רפואי הזהה לשאר חלקי הארץ ואנו פועלים לשם כך בלבד. בהנהלת האגודה הנבחרת, המורכבת ממתנדבים, חברים אישי ציבור ונציגי כל המגזרים בגליל.

הקרן החליטה לתמול ברכישת מערכת ממוגרפית משודרגת ומתקדמת בשנת 2017.
קישור: אגודת הידידים

ליצנים רפואיים- אור שמחה

ארגון-שמחת הלב-איגוד הליצנים הרפואיים טיפוליים הוקם-5/2/2002. הוא כולל

צוות  של 14 עובדים, מס' מתנדבים-320-400.

הארגון מפעיל  כ- 320-400 ליצנים רפואיים המסייעים לחולים לשיקום הנפשי במהלך טיפולים בבתי חולים ומרכזים רפואיים, בפרט במחלקות ילדים ובמחלקות

האונקולוגיות. הארגון מייחס חשיבות רבה לנפש החולים להפוך את הטיפולים הקשים ליותר לאנושיים, מחבקים ומעודדים בקרב המטופלים.

הליצנים פעילים 5 ימים בשבוע בין 4-5 שעות מידי יום בהתאם לצרכים ולפניות.

הפעילות מתקיימת בפריסה ארצית- במעלה מ-44 בתי חולים ומסגרות טיפוליות שונות ברחבי הארץ. הקרן החליטה לתמוך בארגון בשנת 2017. 

קישור: אור שמחה

עמדא

ארגון עמדא הוקם ב- 1988 ועוסק בפיתוח מענים לחולי אלצהיימר ולמשפחתם. הקרן החליטה לתמוך בקידום קבוצות תמיכה לבני משפחה בשנת 2017.
קישור: ארגון עמדא

בית חולים שיבא- מחלקת עיניים

הקרן בחרה לתמוך בשנת 2018  ברכישת לייזר לטיפולים פוטודינמיים (PDT)

קישור: בית חולים שיבא

הודעה הקרן:

בתום עשר שנות פעילות פוריות בתחומים בהם פועלת הקרן, הוחלט להעמיק את התמיכה ואת מעורבות הקרן במיזמים קיימים ונבחרים. על כן מעתה לא יתקבלו פניות מקוונות דרך האתר.
אנו מודים על שיתוף הפעולה.