יום עיון בבי"ס מוסררה

יום עיון בבי"ס מוסררה

יום העיון "במבט שלישי" בנושא פוטותרפיה לבני הגיל השלישי –  22 בינואר 2016

ביום העיון השתתפו כ -45 משתתפים: סטודנטים, בוגרים וותיקים ו"טריים", מרצים, נציגה מאחד בתי האבות ומתעניינים בתכנית לפוטותרפיה ובנושא של פוטותרפיה עם בני הגיל השלישי.

לאחר דברי פתיחה וסקירה של הפרוייקט של פוטורתפיה בבתי אבות בירושלים, יום העיון התחיל בהקרנת הסרט התיעודי "הצלמנייה", בנוכחות הבימאית תמר טל וגיבור הסרט בן פטר. הסרט עוסק בדמותה של מרים וייסנשטיין, אשה בשנות התשעים לחייה, המנהלת את חנות הצילום המשפחתית, ומתמקד בקשר המיוחד שהיה בינה לבין הנכד שלה, בן. לאחר ההקרנה התקיימה שיחה עם בימאית הסרט ועם בן בנוגע להשפעה המשמעותית של התיעוד המתמשך על  מצבה הרגשי של מרים ועל ההתפתחות הרגשית שהיא עוברת דווקא בפרק חיים זה, ובקשרים שלה עם סובביה.

לאחר מכן הציגו שתי בוגרות של המחלקה לפוטורתפיה, יונית שלום ורמה יאזמה, את העבודה שהן עושות עם קשישים עם כלים וטכניקות של פוטורתפיה. יונית הציגה עבודה שהיא עושה עם קבוצת קשישים במרכז יום לקשיש בחולון וראמה הציגה עבודה שהיא עושה עם קבוצת קשישים בעיר חדרה.

יום העיון הסתיים בהרצאה של יעל ברוך, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית, בנושא תהליכים התפתחותיים וטיפוליים בטיפול רגשי לבני הגיל השלישי. בהרצאתה הדגישה יעל את האפשרויות הגלומות להתפתחות רגשית ויצירתית דווקא בתקופת גיל זו. מצ"ב רשימה ביבליוגרפית של מאמרים העוסקים בפסיכולוגיה של הגיל השלישי.

 



הודעה הקרן:

בתום עשר שנות פעילות פוריות בתחומים בהם פועלת הקרן, הוחלט להעמיק את התמיכה ואת מעורבות הקרן במיזמים קיימים ונבחרים. על כן מעתה לא יתקבלו פניות מקוונות דרך האתר.
אנו מודים על שיתוף הפעולה.