מכתב תודה, פרויקט "מעלות – הורביץ"

מכתב תודה, פרויקט "מעלות – הורביץ"

  

בית האבות נוף העמק בצפת מתוקצב דרך משרד הבריאות. לרוב הדיירים יש קוד או טרום קוד משרד הרווחה.
בבית האבות גר ולדימיר, קטוע רגליים בן 69 שאיבד את חדוות חייו, מופנם, שקט ועצוב מאד.

במקום מוצבת במסגרת פרויקט "מעלות – הורביץ", תומכת איכות חיים מוסמכת בשם אילנה. בחודשים האחרונים מלווה אילנה את הדייר. בהתחלה היה קשה לה להגיע אליו הוא לא הרבה לדבר והיה מאד שקט – בדר"כ זה קורה עם האוכלוסיה הרוסית – קשה להם לבטוח במשהו מתוך המערכת.
אבל לאילנה היתה את הסבלנות. עם הזמן ותוך שימוש בכלים שהיא למדה. הוא נפתח אליה. היא שאלה אותו שאלה פשוטה מאד שאף אחד לא שאל אותו לפני כן "מה התקווה שלך בחיים". הוא סיפר לה שהוא מעולם לא התחתן עם בת זוגתו, אניה, שנשארה לגור בביתם. (יש להם 3 ילדים ונכדים) והתקווה שלו שהוא יוכל להתחתן איתה. אני חושבת שזה הגיע ממקום מאד מפוחד . הנה הוא כאן בבית אבות קטוע רגליים בגיל 69 והיא נותרה בביתה . עולות שאלות ואפילו חששות …

הם עלו ארצה מברה"מ בשנות ה 90. לא יודעים עברית, ולא היו להם מסמכים שהעידו על יהדותם.
אילנה לא ויתרה. היא הסבירה ל-ולדימיר ש"תקווה" היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלנו לחיות באיכות חיים טובה למרות שלפעמים המצב הפיזי קשה ושהיא מתכוונת לעזור לו לממש את התקווה שלו. אילנה פנתה לארגון רבני צוהר ששלחו חוקר יהדות שבדק בארכיונים בברה"מ ואישר את יהדותם.

בית הדין בחיפה נתן להם פס"ד לאישור יהדותם. זאת הפעם הראשונה ותקדימית שהם הסכימו לתת פס"ד כזה ללא נוכחות האיש (שהוא כאמור קטוע רגליים ולא יכול היה להרשות לעצמו לממן אמבולנס לבית הדין הרבני).
ביום ראשון 10.4.16 תתקיים החתונה כדת וכדין בבית האבות.
כל התהליך והליווי של אילנה שינה ל-ולדימיר את איכות החיים שלו הצוות מעיד שהוא פשוט מאושר, ואפילו נהנה להיות במרכז העניינים לקראת כל ההכנות והתכונה לחתונה…
אנחנו נהיה בחתונה. נשלח תמונות.
אתם משפיעים על חיים של אחרים ועוזרים להם לחיות באיכות חיים ורווחה נפשית למרות ועל אף מצבם.
יישר כח, שרית.



הודעה הקרן:

בתום עשר שנות פעילות פוריות בתחומים בהם פועלת הקרן, הוחלט להעמיק את התמיכה ואת מעורבות הקרן במיזמים קיימים ונבחרים. על כן מעתה לא יתקבלו פניות מקוונות דרך האתר.
אנו מודים על שיתוף הפעולה.